Van Hoogwoud naar Oamaru - Reisverslag uit Tapanui, Nieuw Zeeland van Marijke of Jacob Jan Blom - WaarBenJij.nu Van Hoogwoud naar Oamaru - Reisverslag uit Tapanui, Nieuw Zeeland van Marijke of Jacob Jan Blom - WaarBenJij.nu

Van Hoogwoud naar Oamaru

Door: Jacob Jan en Marijke

Blijf op de hoogte en volg Marijke of Jacob Jan

23 Januari 2013 | Nieuw Zeeland, Tapanui

Hallo allemaal,

Hier eindelijk een bericht van ons. We zijn alweer een week in dit prachtige land en we zullen proberen kort te omschrijven wat we zoal hebben beleefd.

Maandagochtend 14 januari begon het avontuur, de eerste trein naar Schiphol om half 7 in Hoorn. We vlogen met Singapore Airlines, een goed verzorgde reis: lekker eten, ijs!, dekentje, kussentje, warme sokken en een beeldscherm met van alles er op.

Eenmaal aangekomen in Singapore werden we door een spraakzame trotse taxichauffeur naar het Ibis hotel gebracht. De mensen zijn hier erg behulpzaam, beleefd en omdat het een oude Britse kolonie is geweest, is de communicatie ook erg makkelijk. Ondanks het grappige Aziatische accent. De straten zijn best druk maar niet chaotisch.
De eerste dag hebben we een bustour gedaan, mooie, vooral schone, tuinen en straten gezien. En hebben we wat gerust in het hotel. De volgende dag hebben we een lachwekkende Dr. Fish Spa bezocht en zijn we lopend naar de wijk Little India gegaan. Heel kleurrijk hier!

Donderdag 17 januari zijn we aangekomen in het regenachtige Christchurch. Na een lange binnenkomstprocedure op het vliegveld werden we door de taxi naar het Arcadia Motel gebracht. Eigenaar Mike was behulpzaam en vriendelijk en gaf ons een duidelijke vlotte uitleg over onze camper.

Vrijdag 18 januari vertrokken we (met mooi weer) met de camper richting Akaroa, onze eerste bestemming. Even wennen, links rijden met zo’n groot gevaarte! De bochtige weg door de bergen van Akaroa was prachtig en het uitzicht op de camping net zo. We waren meteen verkocht.

Zaterdag stond er een langere route op de planning, we zijn in een stuk door naar de Mount Cook gereden en zijn wederom verbluft door de mooie natuur hier. We sliepen op een DOC camping, wat betekent; relatief goedkoop met weinig voorzieningen en afwassen met koud water, maar wel een mooie ongerepte omgeving.

De volgende ochtend heerlijk ontbijt gehad een stukje van de DOC camping af, aan het felblauwe meer ‘Lake Pukaki’. Daarna rustig langs de diverse mooie (stuw)meren afgedaald naar de plaats Oamaru. Hier hebben ‘s avonds we de blauwe pinguïn gespot en met onze ‘hidden cam’ (verborgen camera) stiekem gefilmd. Ohhhh!

Om ons verhaal te versterken hebben we een filmpje online gezet, klik op onderstaande link om deze te bekijken. Als ie te snel gaat, kijk je hem lekker nog een keer! ;)

Volgende week meer.

Groetjes Jacob Jan en Marijke

• 23 Januari 2013 - 21:22

Zeker een beknopte beschrijving van jullie reis ;)! Zo te lezen hebben jullie al heel wat gezien en gedaan, met geknabbelde voetjes op pad :p lekker hoor! Goed om weer wat van jullie te lezen :) Veel plezier weer! Ik kijk uit naar jullie volgend verhaal :D

Liefs

• 23 Januari 2013 - 21:22

Bren En Ruud:

We weten precies hoe jullie je voelen, prachtig land he! Nu nog foto's zodat anderen ook weten waar het over gaat ;-) Jullie zijn toch niet je fototoestel vergeten he??

We kijken uit naar jullie volgende verhaal, have fun!

• 23 Januari 2013 - 22:10

Ilona Nobel:

Hoi Marijke en Jacob Jan,
    Ik kon het filmpje niet openen met mijn iPad, maar ik zie toch alles weer voor me. Bijna een jaar terug zaten wij daar en ik vind het heerlijk om door jullie verhalen weer even die prachtige natuur voor me te zien.
    Wij hadden veel gedoe met het plaatsen van berichten en foto's door de slechte verbinding daar. Het is ook al moeilijk om tijd te maken voor het schrijven van een verslag in een internetcafe of op de computer van een camping.
    Geniet vooral lekker daar. Ik vind het leuk om meer te lezen en als dat niet lukt lijkt het me leuk na afloop eens met jullie af te spreken om jullie foto's te zien en jullie verhalen te horen.
    Veel plezier verder!
    Groetjes uit het witte, koude Holland

• 23 Januari 2013 - 23:14

Tante Tiny:

Erg leuk jullie filmpje, en fijn dat jullie het leuk hebben daar.
    Jullie missen alleen wel de sneeuw, Ja die kreeg ik zondag voor mijn verjaardag grappig he!!!!
    Groetje Simon en Tiny

• 23 Januari 2013 - 23:39

Nel Huibers:

Hallo allebei, ik heb genoten van jullie filmpje.

• 23 Januari 2013 - 23:48

Tres En Johan:

We hebben net het filmpje gezien en vonden het heel leuk
    We zien dat jullie heel veel genieten en inderdaad het is een heel mooi land
    Hebben jullie ook contact met andere camper reizigers
    veel plezier
    groeten van ons
    PS
    De wekker werkt goed zag ik over de camera rijden ook leuk

• 23 Januari 2013 - 23:49

yes wij waren de eerste

• 23 Januari 2013 - 23:59

Tres En Johan:

sorry keek op de telefoon wij waren onder in de rij
    veel plezier

• 24 Januari 2013 - 01:55

Nel:

Hoi, door wie werden jullie gefilmd.
    Zelfs opnames in het vliegtuig, wat grappig.
    En het voetenbad met die visjes, moest je met schone voeten de hotelkamer betreden ?
    Wat een mooie sjieke stad.

• 24 Januari 2013 - 10:08

Jolene Jolene:

Hey,

Wat gaaf om te lezen dat jullie het zo naar jullie zin hebben :). Gecombineerd met de mooie plaatjes kunnen wij er ook lekker van genieten.
    Heel veel plezier en kijk weer uit naar jullie volgende verslag

Groetjes Jolene

• 24 Januari 2013 - 10:44

Koen:

Gaaf hoor! Maar waar is die pinguïn?

• 24 Januari 2013 - 10:44

Koen:

Gaaf hoor! Maar waar is die pinguïn?

• 24 Januari 2013 - 10:45

Koen:

Nog 1 keer: gaaf hoor, maar waar is die pinguïn?

• 24 Januari 2013 - 11:34

Marjan Postema :

Klinkt als een heerlijk en prachtig land, enjoy! Groetjes , Marjan

• 24 Januari 2013 - 15:35

Jacqueline:

Hey, zo'n filmpje is wel erg grappig, want het zegt meer dan een verhaaltje met foto's :)
    @Marijke, je zit de hele tijd dik te grijnzen, de hele dag door? of alleen als de camera aan staat? :P
    @Jacob-Jan, die visjes kietelden zeker een beetje, haha.
    De pinguins kwamen me erg bekend voor, heb ik ook nog een secret filmpje van, ook precies dezelfde locatie :P

Have fun!! ik ben jaloers!

• 24 Januari 2013 - 17:52

Angela:

Wauw, ik waande me ook weer even terug in Singapore. Hoewel het al weer vele jaren terug was.
    ik zie jullie genieten, dat doet me goed. Geniet er verder lekker van. Kon de pinguin niet vinden, ga nog maar een keer kijken.

• 25 Januari 2013 - 10:32

Opa En Oma:

grandioos bedankt voor het berichtje. filmpje ook gezien. veel plezier verder. hier gaat het zondag weer dooien, dus weg de sneeuw.
    groetjes

• 25 Januari 2013 - 20:09

Diana:

Wat een ontzettend leuke film! Ik ben benieuwd naar meer!
    x

• 25 Januari 2013 - 22:49

Yvonne:

Hee neefje!!!!!! jullie hebben het onwijs naar jullie zin, oma is vandaag jarig en laat aan iedereen jullie weblog zien op haar mini i pad
    Nog veel plezier we volgen jullie

Dikkezoen Yvonne en Frans

• 26 Januari 2013 - 15:28

Ramona:

Wat leuk om jullie zo even te zien, jullie zijn echt duidelijk aan het genieten! En dat moet natuurlijk ook als je zo'n mooie reis maakt. Maak er nog een mooie tijd van en we wachten de volgende berichten weer af, groetjes van de fam. Beers

• 27 Januari 2013 - 12:34

Inek Bruin:

Wat een mooie natuur daar en gelukkig mooi weer. Heerlijk zo'n vakantie, geniet nog maar lekker.
    Groetjes, John en Inek.

• 28 Januari 2013 - 23:46

Nel H:

Hallo luitjes,
    Inderdaad heeft het zaterdagnacht vast warm water geregend want zondag was de meestesneeuw verdwenen, ik denk dat velen dat niet heel erg vonden.

Ondanks dat jullie verweg zijn, en misschien geen krant onder ogen krijgen.
    Maar Koningin Beatrix doet 30 april troonafstand naar Willem Alexander.

En voortaan is het op 27 april de Koningsdag, behalve in 2014, dan valt 27 april op zondag dus wordt het za. 26 april. gr. Nel