Van Spanbroek naar Montecatini Terme - Reisverslag uit Montecatini Terme, Italië van Marijke of Jacob Jan Blom - WaarBenJij.nu Van Spanbroek naar Montecatini Terme - Reisverslag uit Montecatini Terme, Italië van Marijke of Jacob Jan Blom - WaarBenJij.nu

Van Spanbroek naar Montecatini Terme

Door: Jacob Jan en Marijke

Blijf op de hoogte en volg Marijke of Jacob Jan

24 Mei 2015 | Italië, Montecatini Terme

Met de 2 dagen nagenieten hadden we nog lang niet genoeg (nog ff praatje met de een en ander, nog ff dingen ophalen en terugbrengen, vele foto's en filmpjes kijken) dus we vertrokken maandags vrij laat. De bedoeling was rond het middaguur, we vertrokken iets later. Na bijna 300 km op de teller stopten we op een camperpakeerplaats in Erkrath, Duitsland.

Best even wennen dat bed. We waren vroeg wakker en besloten alvast een stuk te rijden. Toen de echte ochtendspits op gang kwam even bij een tankstation een tukkie gedaan. Na een lange dag rijden en wat file, zijn we vlak over de grens van Oostenrijk, het plaatsje Heiterwang (in Tirol), gestopt bij een camperplaats tussen de bergen.

Deze nacht ging beter. Rond half 11 vertrokken we weer verder in Oostenrijk. Het was best koud, zo'n 3 graden! Voor de Brennerpas hebben we een behoorlijke tijd stil gestaan. In de camper niet zo'n probleem, je hebt tenslotte alles bij je! Toen we eenmaal door konden rijden werd duidelijk waarom we moesten wachten. Het was winterweer in de Brennerpas en de sneeuwschuivers waren druk in de weer om de wegen sneeuwvrij te houden! Daar gingen we dan, met onze zomerbanden en korte broeken. De zonnebril kwam overigens wel van pas. Toen we bijna bij onze bestemming Lazise (Italië) waren kwam gelukkig de zon tevoorschijn. De temperatuur was ook een stuk beter.

Donderdag onze eerste dag niet rijden met de camper. Maar wel met de fiets! We hebben een stuk langs de kust gefietst, met een prachtig uitzicht. We zijn langs de wijnboer Lenotti gefietst en konden het niet laten hier ook een flesje te scoren. Vervolgens bergop weer terug naar de camping en lekker gegeten bij het restaurant.

Vrijdag als echte italianen een cappuccino gedronken en weer verder op pad richting Deiva Marina. Een leuke camping met aardige eigenaren en jawel, veel Nederlanders. Niet bepaald waar je voor naar Italië reist, maar je kunt wel goed je ervaringen delen. Omdat het restaurant van de camping er niet echt leuk uitzag, besloten we 's avonds een kijkje te nemen in het dorp beneden aan de berg. Hier hebben we gegeten bij een rasta gast die achter de bar stond met zijn vriend, die trouwens ook de kok was, haha. Erg lekker gegeten trouwens.

Zaterdag hebben we eerst ontbeten en namen het gratis shuttlebusje van de camping naar het treinstation. Vanaf daar konden we goed de 5 dorpen van het (natuur)gebied de 'Cinque Terre' bereiken. We begonnen in dorpje 1, Monterosso. Vanaf hier hebben we een prachtige wandeling langs de kust/kliffen gemaakt naar dorp nummer 2, Vernazza. Super mooi, al die gekleurde huisjes. Omdat de rest van de wandelroutes gesloten was, hebben we 2 van de 3 overige dorpen met de trein bezocht. In dorp nummer 5, Riomaggiore, zijn we al eens eerder geweest met vrienden. Deze keer hebben wij er samen een pizza gegeten. We zijn met de trein terug gegaan en hebben nog een drankje gedaan in het restaurant van de camping. Dit was toch wel gezellig.

Zondag even rustig aan gedaan en verder gereden richting Montecatini Terme. Omdat we pas om 15:00 uur de camping op mochten, besloten we ook even langs Lucca te gaan. Ook hier zijn we eerder al geweest. De enorme stadsmuur en de toren met bomen bovenop waren voor ons herkenningspunten. Toch leuk om weer even te zien, maar blijft gewoon een leuk stadje. Deze dag alleen niet echt heel levendig, waarschijnlijk i.v.m. Pinksteren. Zo rond 16:30 kwamen we aan in Montecatini Terme. We hebben een mooie plek gekregen en het belooft mooi weer te worden maandag!

Ter ondersteuning van dit verhaal, hierbij ook ons filmpje:

Groetjes meneer en mevrouw Blom.

• 27 Mei 2015 - 00:13

Frans En Yvonne:

Leuk!! Om jullie reisverhalen weer te lezen. Ik had al een paar keer op waarbenjij gekeken, maar kreeg jullie niet te pakken. Maar nu zijn we weer up to date. Nog heeeel veeeel plezier, maar doe wel voorzichtig. XXX tantie

• 27 Mei 2015 - 06:50

Schoonvader:

gaat dus lekker regen sneeuw en de zon is gevonden geniet van de wijn en van elkaar
    groeten van ons

• 27 Mei 2015 - 07:11

Nadia En Erwin:

Jullie hebben al een heerlijke vakantie zo te lezen. Hopelijk krijgen jullie nog meer mooi weer. Veel liefs van ons

• 27 Mei 2015 - 08:12

Jolene:

Wat een gave reis zeg. Klinkt erg leuk er zo met zijn tweetjes op uit. Geniet lekker verder. Groetjes.

• 27 Mei 2015 - 14:10

Angela Bruin:

wauw volgens Zino. ziet er weer erg gezellig uit. we zaten al te wachten op een verslagje, want het is altijd leuk. geniet er nog ff lekker van

• 27 Mei 2015 - 18:40

Nico En Karin:

We dachten bijna dat jullie te wintersporten gingen. Hopen dat het weer snel beter wordt. Maar zo te zien genieten jullie en dat is het belangrijkst. Nog veel plezier.

• 27 Mei 2015 - 20:09

Marian En Kees :

Hoi lekker geniet in het mooie Italië prachtig verhaal daar genieten wij van groetjes van ons

• 27 Mei 2015 - 20:44

Lars En Ramona:

wat heerlijk! Het begon dus echt als 'witte' broodsweken, maar de zon is jullie zeker ook gegund! Geniet lekker van elkaar en we wachten het volgende verslag weer af. Liefs!

• 29 Mei 2015 - 02:48

Tante Nel:

Wat apart zeg, overvallen door de sneeuw en gladde wegen, en sneeuruimers, dat hadden ze w.s. zelf ook niet meer verwacht deze tijd van het jaar.
    Maar gelukkig is het in Italie wat behaaglijker, of hebben jullie ook dikke truien en snowboots mee ?
    tante Nel