Page - Las Vegas - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Marijke of Jacob Jan Blom - WaarBenJij.nu Page - Las Vegas - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Marijke of Jacob Jan Blom - WaarBenJij.nu

Page - Las Vegas

Door: Marijke

Blijf op de hoogte en volg Marijke of Jacob Jan

09 Juni 2018 | Verenigde Staten, Las Vegas

Dinsdag 5 juni op weg naar de rand van Arizona, het p[laatsje Page, aan Lake Powell. Onderweg zouden we langs Horseshoebend rijden, een uitkijkpunt waar je een bocht (bend) van de Colorado River van boven af kon bekijken. Een kleine wandeling naar beneden en daar was het: een super mooi uitzicht! Wauwie! Daarna weer snel terug naar de airconditioned camper, want poe het was erg warm. We reden gelijk door naar de Upper Antelope Canyon. Hier hadden we die ochtend een tour geboekt voor 17:30uur. De Antelope Canyon is bekend om de mooi gelaagde wanden, waar zonlicht voor prachtige beelden zorgt. We waren de enige die deze tour geboekt hadden, dus kregen een privetour! :) Eerst met een jeep hobbelend naar de kloof, en daarna met onze gids de kloof in. Prachtig! Na deze mooie ervaring door naar de supermarkt, de Walmart. Een aantal boodschappen gedaan en vervolgens goedkoop en gemakkelijk op de parkeerplaats overnacht. We waren niet de enige. ;-)

Woensdag 6 juni een broodje gehaald bij de Walmart en daarna door. Op weg naar de volgende staat: Utah. In Utah is een tijdsverschil van +1 uur. Dus we kwamen een uur later aan op onze camping in Hurricane, nabij Lake Quail. Omdat we vandaag weinig op de planning hadden zijn we nog even gestopt om met de drone te spelen. :) Bij de camping direct het zwembad in, even afkoelen. We hebben lekker gegeten en hebben een rustige avond gehad.

Donderdag 7 juni naar Zion National Park. Net als in Grand Canyon hadden ze hier pendelbussen naar verschillende uitkijkpunten en wandelroutes. Ook dit park was weer prachtig om te zien. Hele hoge gebergten en een klein stroompje, de Virgin River. Het was warm, maar de er stond wel wat wind, dus in de schaduw was het prima te doen. In de zon beter niet, want je voelt dus niet als je verbrandt. Na een lekker softijsje gedeeld te hebben in het park, weer terug naar de camping. Terug bij de camping raakten we aan de praat met onze Amerikaanse buurman met een enorme camper (zeg maar: touringcar). Hij nodigde ons uit om samen te eten met nog een aantal andere Amerikanen. Dit sloegen wij natuurlijk niet af. We hebben lekker gegeten en natuurlijk vonden ze Anna allemaal weer leuk en schattig. :) Anna heeft die avond ook nog even geschommeld in de speeltuin. In het donker was dit in ieder geval beter te doen dan in de hete zon. Jacob Jan en Anna gingen naar bed en Marijke heeft nog even gezellig gezeten met de Amerikanen. De Amerikanen wilden Marijke graag s'mores laten proeven, een geroosterde marshmallow met chocola tussen twee biscuitjes. Mmmm..!!

Vrijdag 8 juni kregen wij van de Amerikanen nog een kadootje voor Anna, een heerlijk zacht kleedje met een soort Amerikaanse landkaart er op. Zo lief! Wij hadden nog een klein stel porseleinen klompjes mee, deze hebben wij aan hen gegeven. Daarna verlieten wij Hurricane weer, op naar Las Vegas! Een lange weg door de woestijn van Amerika en opeens popt daar een enorme stad op: we're in Vegas baby! Ook hier weer erg warm, 39 graden zei onze telefoon. De airco aan en lekker zwemmen. Na het eten met de gratis pendelbus naar de stad. Want Las Vegas moet je in het donker gezien hebben! Het was bijzonder om te zien, veel gokkasten, veel bijzondere mensen, veel lichtjes en reclames. We keken alledrie onze ogen uit. We hebben ook de fonteinshow gezien. Dit was ook erg mooi. Anna werd wel moe en wilde niet in de draagzak slapen, dus snel weer terug naar de camping.

Morgen weer naar de stad, deze nacht eerst weer met airco aan slapen. ;-)

• 10 Juni 2018 - 10:48

H&K:

Koeiedag
    Mooie verslaggeving, lekker om te lezen en te genieten van jullie ervaringen.
    Heel veel plezier verder.

• 10 Juni 2018 - 11:44

Nico En Karin:

De verhalen kloppen dus over Las Vegas. Deze ervaring zal dus eigenlijk ook niet te beschrijven zijn. Verder fijn dat jullie in de camper verkoeling kunnen zoeken.

• 10 Juni 2018 - 13:33

Angela:

Klinkt allemaal heel goed. Zeker een aanrader dus om ook eens heen te gaan

• 11 Juni 2018 - 09:32

Rosanne:

Weer leuk om te lezen!!

• 11 Juni 2018 - 22:12

Tiny:

Mooi om weer wat van jullie te lezen,en dat jullie genieten !
    Liefs Tiny