Los Angeles - Grand Canyon - Reisverslag uit Grand Canyon, Verenigde Staten van Marijke of Jacob Jan Blom - WaarBenJij.nu Los Angeles - Grand Canyon - Reisverslag uit Grand Canyon, Verenigde Staten van Marijke of Jacob Jan Blom - WaarBenJij.nu

Los Angeles - Grand Canyon

Door: Marijke

Blijf op de hoogte en volg Marijke of Jacob Jan

05 Juni 2018 | Verenigde Staten, Grand Canyon

Vrijdag 1 juni weer verder naar het zuiden. Los Angeles stond voor vandaag op de planning. We hadden al gehoord dat t daar erg druk zou zijn met verkeer, nou dat klopt en 5 banen breed! We reden eerst naar een plek waar we de Hollywood sign goed konden zien (bedankt Brenda, voor de tip). Daarna vervolgden we onze weg via onmogelijk steile en krappe bergweggetjes (wat Jacob Jan overigens prima lukte)
naar Union Station om te kijken of we onze camper ergens konden parkeren. Het was erg onduidelijk en spannend of we onze camper überhaupt ergens kwijt zouden kunnen in de stad, we zagen er ook erg weinig rondrijden... Maar na even vragen was het allemaal geen probleem en hielden ze graag het poortje nog even voor ons open. Met de metro naar Hollywoods centrum: het Chinese theater en de beroemde Walk of Fame. Na een Amerikaanse Buffalo burger weer terug met de metro naar de camper. En door naar onze camping aan de rand van Los Angeles. We kwamen helemaal laat aan, dus installeren en lekker slapen.

Zaterdag 2 juni na een gratis (!) ontbijt eerst even lekker een duik genomen in het verwarmde zwembad. O wat genoot Anna hiervan. En wij dus ook. We zouden eigenlijk op tijd vertrekken, maar dit werd dus even uitgesteld. Rond 12:00 uur toch maar vertrokken richting Needles, een plaats dat aan de historische route 66 gelegen is. Na een lange (en een hele lange rechte weg) rit kwamen we aan bij de camping. Pfoei, het was er erg warm! 42 graden volgens de camping eigenaar. Lekker in de camper blijven met airco aan, was het advies. In de avond, toen Anna lekker sliep nog even naar het verkoelende zwembad geweest met de babyfoon. Het werd die nacht niet kouder dan 26 graden.

Zondag 3 juni door op de lange rechte weg. De camping eigenaar adviseerde ons te stoppen bij het roadkill café in Seligman. Dit hebben we gedaan. Ook weer een dorpje aan de oude route 66, waar ook een aantal oude gebouwen waren blijven staan als in de verhalen van lucky luke. Daarna door naar de camping nabij de Grand Canyon. Nabij betekent: een uur daar vandaan (het is Amerika hè haha). We hebben op de camping gebarbecued en even naar de film ‘a bugs life’ gekeken die werd afgespeeld door het animatieteam.

Maandag 4 juni op weg naar de Grand Canyon. In het nationale park reden verschillende gratis pendelbussen naar de verschillende uitkijkpunten. Wel erg fijn, want het was flink zonnig, dus te warm om te wandelen. De uitzichten waren prachtig, erg onwerkelijk hoe groots. Helemaal diep onderin, zag je een helder blauw ‘riviertje’ lopen; de Colorado River. Super mooi! Onderweg hebben we ook nog een paar elanden (op of langs de weg!) en eekhoorntjes gezien. Aan het einde van de dag hebben we op de parkeerplaats voor Anna gekookt. Voor onszelf haalden wij een prima take-away pizza Hawaï. We kwamen in het donker weer aan op de camping.

Morgen gaan we verder naar het noorden.
En voor wie niet kan wachten tot we beeldmateriaal online zetten, jullie moeten even wachten tot we in wat dichter bevolkt gebied zijn, het internet is hier niet snel genoeg. ;)

• 05 Juni 2018 - 08:53

Yvonne:

LA was dus erg druk. Wel gaaf dat de mensen je daar naar een parkeerplek brachten.
    En heel fijn dat Anna het goed doet. De airco aan wat kan je gebeuren. De grand canyon was ook wel heel mooi volgens mij. Ben nieuwschierig naar de foto's. Kus Frans en Yvonne

• 05 Juni 2018 - 09:02

Rosanne:

Klinkt allemaal heel tof! Ik kan idd niet wachten op beeld materiaal

• 05 Juni 2018 - 09:05

Rosanne:

(Rest van berichtje)
    Heel veel plezier weer! Ik kijk weer uit naar jullie volgend verslag en een filmpje!!!
    Veel liefs Rosanne

• 05 Juni 2018 - 11:25

Angela:

Leuk zo langs die bekende route 66. Grappig al die adviezen van de camping eigenaren, zo zie je hoor je nog eens wat. Geniet ervan. Jente zit nu aan de ander kant van Amerika (New York).

• 05 Juni 2018 - 12:34

Nico En Karin:

We lezen het weer met veel plezier. Waarschijnlijk tijd te kort, of goed besteed, als je leest dat jullie op de camping aankomen en meteen willen gaan slapen. Fijn dat jullie tijd maken voor deze mooie verslagen. Nog veel plezier

• 05 Juni 2018 - 17:48

Lars En Ramona:

Wat een mooie verhalen lezen we weer van jullie! Zeker benieuwd naar het beeldmateriaal, geniet lekker verder met z'n 3tjes