Ruimtevaart en Koningsspelen in Amerika - Reisverslag uit Homestead, Verenigde Staten van Marijke of Jacob Jan Blom - WaarBenJij.nu Ruimtevaart en Koningsspelen in Amerika - Reisverslag uit Homestead, Verenigde Staten van Marijke of Jacob Jan Blom - WaarBenJij.nu

Ruimtevaart en Koningsspelen in Amerika

Door: Marijke of Jacob Jan

Blijf op de hoogte en volg Marijke of Jacob Jan

28 April 2023 | Verenigde Staten, Homestead

Dinsdag 25 april

Weer vroeg wakker vandaag. We starten rustig aan op en JJ doet nog een rondje camping met de meiden. Daarna spullen klaargezet voor ons dagje naar het Kennedy space center. Het is ongeveer een uur rijden. We rijden over een aantal tolwegen en komen uiteindelijk uit bij het space center. Het is allemaal erg ruim (Amerikaans) opgezet en alles is groot. Bij binnenkomst zien we gelijk verschillende raketten staan. We lopen er omheen en Anna en Roos zijn vooral gefascineerd door de kleine capsules waar in geklommen kan worden en een fontein. Omdat het begint te regenen lopen we een gebouw binnen waarin van alles over het zonnestelsel te vinden is. Vooral Anna vindt het erg interessant, maar ook een beetje spannend. De muziekjes en de donkere ruimtes bouwen ook wel een soort spanning op. Toch wil Anna graag in een attractie die daar start. Al weten we niet precies wat het inhoudt, je mag er in vanaf 39 inch, wat ongeveer zoveel is als 1x Roos. Zij mocht er dus net in, dus we besluiten er voor te gaan. We moeten best even in de rij staan, maar komen uiteindelijk aan de beurt. Het blijkt een soort 4d film te zijn waarin we hangend in een stoeltje door de ruimte vliegen. Iets té indrukwekkend voor de meiden, want die willen er halverwege eigenlijk al uit. Toch halen ze het einde van de rit, maar komen er wat onder de indruk uit. ‘Het was wel mooi, maar ook een beetje eng, mama’. We vervolgen de dag in het tweede deel van het park, welke met een touringcar te bereiken is. Dit gedeelte legt ons de geschiedenis van de Amerikaanse ruimtevaart uit met behulp van een aantal filmpjes. Voor ons erg interessant, voor de meiden ‘saai’ vinden ze. We kopen een ijsje ter compensatie. Haha en omdat t lekker is. Er ligt ook een stukje steen van de maan. Dit mag je aanraken, wat de meiden dan wel weer interessant vinden. Na verschillende dingen te hebben bekeken besluiten we weer met de bus terug te gaan naar het hoofdpark. Hier is nog een soort binnenspeeltuin, waar de meiden zich nog even kunnen uitleven. Hier blijven we tot het parksluit.

We rijden vervolgens met onze camper naar een nabij gelegen camping. Er blijkt namelijk toevallig morgenavond nog een echte raketlaunch te gaan plaatsvinden, welke we wel in het echt willen zien! We vinden een mooi plekje bij het water en eten in de camper. Over dit water komen ook flinke cruise en vrachtschepen voorbij. En als verrassing zagen we ook nog een echte dolfijn voor een boot uit zwemmen! Cool!

Woensdag 26 april

We zijn weer vroeg wakker. Als we de gordijntje van de camper open schuiven zien we dat er weer een cruiseschip aan komt varen! Zou de dolfijn daar weer zwemmen? In onze pyjama’s stappen we naar buiten. Al zwaaiend naar de mensen aan boord zien we inderdaad weer dolfijnen zwemmen. 2 dit keer. Het is een prachtig gezicht met de opkomende zon. We keren vervolgens terug naar de camper om te ontbijten. Vandaag hebben we lekker de tijd, want eigenlijk wachten we hier alleen maar op die raketlaunch. We beginnen met een bezoek aan het strand. De meiden hebben hier erg veel zin in en vermaken zich heerlijk. Rennen springen en gek doen samen in het water en in het zand. Het is een heerlijk uitzicht voor papa en mama. Als de zon steeds een beetje feller wordt lopen we terug naar de camper. Onderweg komen we meerdere erg vriendelijke Amerikanen tegen die elk graag een praatje met ons maken of iets kleins geven. Eenmaal bij de camper spoelen we ons af met de buitendouche (ja ja, deze hebben we ook nog) en eten even lekker een ijsje. Daarna besluiten we te gaan lunchen in het café naast de camping. De campingbaas was hier namelijk erg enthousiast over. Het eten is niet fantastisch, maar prima voor een simpele lunch. Na de lunch spreken we nog een man die ook erg enthousiast is over de raketlaunch, al vreest hij dat de lancering misschien wel zal worden uitgesteld vanwege het weer. Even later blijkt dat helaas ook zo te zijn, waardoor we besluiten de spullen te pakken en verder naar het zuiden te reizen. Dan hoeven we hier niet langer te staan.

We rijden een flink stuk en stoppen op een camping in Devie, een stad net boven Miami. Het is een prijzige camping, maar met zwembad, speeltuin en alle faciliteiten perfect om morgen lekker Koningsdag te vieren.

Donderdag 27 april

Hoera voor de koning. We trekken ons oranje outfit aan en versieren onze plek met vlaggetjes. Samen met Anna en Roos maken we een spelletjes parcours: zaklopen, blikgooien (bekertjes), koekhappen, snoephappen, eierenrace en vlaggetje schminken. We zetten koningsdagmuziek op en ons feest kan beginnen. Ook weten we nog een ander Nederlands meisje van 10 jaar te vinden, die het erg leuk vindt om een rondje mee te doen. Verder weinig andere kinderen helaas. Waarschijnlijk is het te warm buiten en zitten de meesten in hun luxe camper met airco. We vragen de camping eigenaar of we nog iets langer mogen blijven, zodat we nog een verfrissende duik kunnen nemen. Dat mag, dus even later liggen wij lekker in het zwembad.

Na een uurtje dobberen eten we nog even een broodje en gaan we weer op pad. We rijden met de grote camper de drukte van Miami in. Marijke vindt het maar eng, auto’s die steeds van baan wisselen, ineens remmen en onze route die gewoon midden door de stad gaat. Maar JJ is gelukkig een ervaren rijder. We rijden door een mooie graffiti wijk Wynewood, door naar Miami Beach. Hier parkeren we onze dikke camper vlak bij het strand en gaan we even het strand op. Het zand is heet en het water is ook niet koud aan onze voeten, maar er zijn veel golven en waterplanten. We besluiten de stad even in te gaan om iets te eten en belanden op verzoek van de meiden bij de Mac Donalds. Daarna de stad uit. Dat duurde even, in de spits… rond half 8 komen we aan bij de Walmart, waar we deze nacht overnachten. Helaas zonder airco, want we hebben hier geen stroom. Dat wordt een warme nacht.

• 29 April 2023 - 09:40

Nadia:

Leuk om weer een bericht te lezen. Liefs van ons!

• 29 April 2023 - 10:22

Yvonne:

Jammer Jacob Jan dat je de lancering van de raket niet hebt gezien. Wel heel groot en indrukwekkend. [e-1f618]

• 29 April 2023 - 11:26

Nico En Karin:

Wat mooi dat Anna en Roos zich evengoed vermaken bij de dingen die voor jullie interessant zijn.

We hebben weer genoten van jullie belevenissen. Nog veel plezier en hopen dat jullie op niet teveel plekken geen airco aan kunnen zetten.

• 29 April 2023 - 11:35

Tiny:

Weer een gezelligverhaal.

• 29 April 2023 - 19:39

Angela :

Wat weer leuk om op afstand jullie reis mee te beleven. Hier ook heerlijk weer. Vanmiddag in jullie tuin samen met Jente een kopje gedaan. [e-1f31e][e-2615]️