Een lange vlucht en een dikke camper - Reisverslag uit Kissimmee, Verenigde Staten van Marijke of Jacob Jan Blom - WaarBenJij.nu Een lange vlucht en een dikke camper - Reisverslag uit Kissimmee, Verenigde Staten van Marijke of Jacob Jan Blom - WaarBenJij.nu

Een lange vlucht en een dikke camper

Door: Marijke of Jacob Jan

Blijf op de hoogte en volg Marijke of Jacob Jan

25 April 2023 | Verenigde Staten, Kissimmee

Alvast sorry voor de lange verslagen. ;)

In het kort; de vlucht ging super goed. De eerste dag hebben we gelijk lekker gezwommen, de camper is fantastisch en groter dan besteld.

Zondag 23 april

3 uur ‘s nachts staat de wekker. Het gaat beginnen. De meiden zijn gelijk wakker en trekken lekker hun trui met capuchon aan. De spullen zitten al in de auto en we eten een heel gek ontbijt: yoghurt met de laatste paaseieren. Om 3:45 is opa er en rijden we naar Schiphol. In verband met de meivakantie wordt er veel drukte verwacht op het vliegveld, maar de bagage check in zijn we zo door. En hoewel Anna en Roos het wachten vrij lang vinden duren, valt de rij bij de paspoortcontrole en de handbagage check ook erg mee. Het poortje vinden de meiden toch wel spannend. En ook knuffel Nijntje hield Roos liever vast, maar het is toch gelukt om hem even de ‘tunnel’ door te laten. Om 5:30 waren we alles door en moesten we dus nog 1,5 uur wachten voor we konden boarded. Dit was goed op te vullen met het kinder speelgedeelte waar de meiden konden klimmen en glijden in een vliegtuig in de wolken. Boarden verliep allemaal soepel en even later stegen we op. Anna zat bij het raam aandachtig te kijken en zag de tulpenvelden en kleine huisjes, terwijl Roos al druk was met filmpjes op het schermpje. De vlucht duurde 8 uur en ging perfect. Een lekker ontbijtje, filmpje kijken, spelletje spelen. Roos heeft nog een kleine 2 uur geslapen, terwijl Anna zat te swingen met muziek in haar koptelefoon. De landing ging soepel, na een aantal minuten taxiën vroeg roos ons of we al op de grond waren. Haha. Toen waren we in Detroit, Amerika. In Nederland eind van de middag, in Amerika eind van de ochtend. Het duurde heel erg lang voordat we door de security waren omdat er een computerstoring bleek te zijn. Maar we mogen trots zijn op onze meiden, want ze deden het echt super goed. En gelukkig hadden we ruime overstaptijd. Daarna koffers overzetten naar de volgende band en weer door de handbagage check. Dit ging wel sneller gelukkig. Toen nog zo’n 2 uur wachten voor de volgende vlucht. Zou hier ook een speelgedeelte zijn? Op dit vliegveld is wel een treintje die je van de ene naar de andere kant brengt (zo groot is het), maar de op de plattegrond aangegeven ‘play area’ blijkt er niet te zijn. Dan maar even lekker met het eigen speelgoed spelen. Met het treintje rijden we daarna weer naar de juiste gate en even later zitten we in het (iets kleinere) vliegtuig. Ondertussen is het in NL al kinderbedtijd, maar de meiden blijven wakker. Al wordt Anna wel iets hangerig. De vlucht duurt 2,5 uur en we krijgen tussendoor nog een koekje met wat drinken. Deze keer is het Roos die aandachtig bij het raam zit terwijl we opstijgen en landen. Leuk om te zien. Eenmaal uit het vliegtuig moeten we met een tram naar de aankomsthallen. We volgen de bordjes met het koffertje, maar het duurt even voor we onze koffers uiteindelijk hebben gevonden. We bellen het hotel en we krijgen info over de locatie van de shuttlebus. Deze vinden we al snel. Anna helpt lief (en trots) mee met het meenemen van de koffers. Het is niet lang rijden gelukkig. We komen rond 18:30 (0:30 in NL) aan bij het hotel en de meiden zien gelijk het zwembad. Ze zijn écht niet moe! Mogen we nog zwemmen?! Jazeker. Dus kamer in, zwemkleding aan en even kort plonzen in het heerlijke water. Om 19:45 lopen we naar het restaurant om de hoek. Een echt Amerikaans restaurantje, die je ook in films ziet, met van die nisjes om in te zitten. We bestellen wat snels, want het is al laat, maar als na de kleurplaat het eten op tafel staat zijn de meiden klaar. We nemen ons eten grotendeels in doggybags mee en duiken zo ons bed in. De meiden zijn gelijk vertrokken. En wij vrij snel daarna ook. Met z’n allen 24 uur wakker, wat een lange dag.

Maandag 24 april

We worden al vroeg wakker. Toch dat tijdsverschil waar we aan moeten wennen. Gelukkig gaat het zwembad en ontbijt al op tijd open, dus om 6:30 zitten wij al bij het ontbijt. Je kunt hier zelf je wafels maken. Dat is speciaal. De meiden hebben niet echt veel trek, want we hebben beloofd nog even te gaan zwemmen. Dus niet lang daarna springen wij er weer in. Ondertussen belt JJ met de camperverhuurder hoe laat we mogen komen. 12:30, geen shuttle service. Maar we mogen wel een taxi regelen die we dan terugbetaald krijgen. Dat is helemaal super. Na het zwemmen kijken de meiden nog even lekker tv op de kamer terwijl wij de spullen weer pakken om weg te kunnen. Om 11:45 staat de taxi voor. Een dikke Amerikaanse auto, met 2x2 stoelen achterin en ook nog genoeg ruimte voor de bagage daarachter. Het is zo’n 30 minuten rijden. De taxichauffeur Norbert afkomstig uit Puerto Rico is een praatgrage gast en Roos valt ondertussen in slaap. Bij de camperverhuur kunnen de kinderen even spelen en lopen we daarna naar buiten naar de camper. De dame van Road Bear (verhuurder) opent de deur van een enorme camper. Ehh klopt dit wel? Volgens mij hebben wij een kleinere geboekt! Ze kijkt het nog even voor ons na, ja hoor het klopt wel. Dit betekent dus dat we een dikke upgrade hebben gekregen. Dit is pas een huis op wielen, jemig wat een bakbeest! Gelukkig is JJ niet bang om dit ding te besturen, dus gaan we maar gewoon lekker genieten van deze extra luxe ! We pikken ook nog wat spulletjes mee uit de ‘travelersshop’, dit zijn een aantal schappen gevuld met spullen die andere reizigers hebben achtergelaten. Zoals koffiefilters, wc-papier en een simpel barbecuetje.

We vragen de dames van road bear nog even naar de beste route naar de dichtstbijzijnde supermarkt, maar krijgen het advies om eerst zo snel mogelijk de stad uit te rijden. Dit doen we dus maar. Na 20 minuten rijden we alsnog langs de WalMart. Dit is een groot warenhuis waar supermarkt, elektronica, kleding en huiswaar bij elkaar komen. Bij de parkeerplaats staat al een speciaal winkelwagentje op ons te wachten. Deze heeft er een soort bankje achter. Lijkt wel een achtbaan vinden de meiden. Het duurt de meiden allemaal wel wat lang, maar even later staan we met een volle kar buiten en kunnen we door naar de eerste camping. Dit is (gelukkig voor de meiden) maar 5 minuten rijden. Zij hebben de speeltuin al snel gevonden, terwijl wij even settelen en het eten klaarmaken. Na het eten gaan de meiden gelijk naar bed. Het was wel weer genoeg voor vandaag. Morgen naar Cape Canaveral, het Kennedy Space Center.

• 26 April 2023 - 07:38

Rosanne :

Wat een avontuur hebben jullie er al op zitten! Leuk om te lezen! Geniet lekker!

liefs Ross

• 26 April 2023 - 07:42

Angela :

Wat een mooie start. Lekker genieten in die grote camper en het mooie land.[e-1f601]

• 26 April 2023 - 08:32

Nadia:

Hoi hoi Blommies,

Wat hebben jullie al veel beleefd in deze korte tijd. En heel fijn hoe de meiden het hebben gedaan. Op foto's staan jullie in tshirt en zonnebril. Hier nog steeds koud met af en toe regen. Ik hoop dat jullie de zon meenemen. Veel plezier nog! Liefs van ons

• 26 April 2023 - 09:29

Yvonne :

Hoi vakantiegangers wat een joekel van een camper. Ga lekker genieten. [e-1f618]

• 26 April 2023 - 12:06

Brenda En Ruud:

Wat een avontuur weer! Nu al! Geniet ervan en blijf vooral schrijven, dan genieten wij een beetje mee [e-1f605]

• 26 April 2023 - 13:26

Karin:

Heerlijk dat de lange reis er op zit. En dat het zo goed gegaan is. In Amerika is alles groot, dus dan de camper ook maar. Geniet ervan.

men niet erg hoor dat het verslag lang is.

• 26 April 2023 - 15:46

Bep En Ron :

Wat is dat weer leuk om jullie belevenissen te lezen. Zo leuk zoals beide meiskes zich aanpassen en genieten van alles. Hele fijne tijd en wij kijken alweer uit naar jullie volgende verslag.

Bedankt, veel liefs en groetjes van Ron en Bep

• 26 April 2023 - 16:54

Tiny:

Gezellig om jullie weer te volgen ,fijne reis verder.