Een heerlijk volgepland weekend - Reisverslag uit Opmeer, Nederland van Marijke of Jacob Jan Blom - WaarBenJij.nu Een heerlijk volgepland weekend - Reisverslag uit Opmeer, Nederland van Marijke of Jacob Jan Blom - WaarBenJij.nu

Een heerlijk volgepland weekend

Door: Marijke en Jacob Jan

Blijf op de hoogte en volg Marijke of Jacob Jan

21 April 2009 | Nederland, Opmeer

Om ons verhaal van Schotland nog even af te maken, hier nog een bericht.

ZONDAG
Het laatste bericht eindigde op de zondagmorgen, onze laatste dag van de trip. Het weer zag er 's morgens al goed uit, wat erg gunstig was. We zouden namelijk Arthurs Seat gaan beklimmen. Dit is een hele oude vulkaan van zo'n 250 meter hoog, dat midden in de stad staat. Je kunt je zo voorstellen dat dit een prachtig uitzicht biedt over de stad Edinburgh. Ondanks de licht overbelaste knie van Marijke besloten we toch met z'n allen de uitdaging aan te gaan. Vooral ook omdat het weer echt prachtig leek te zijn. Maar zoals in schotland (bijna) gebruikelijk kan dat prachtige weer zo omslaan, dus hadden we evengoed onze winterjassen en vesten maar aan.

Maar we hadden nog maar een klein stukje geklommen toen we er achter kwamen dat het toch echt wel warm was, dus die jassen waren al snel uit. Na ongeveer een uur te hebben geklommen zijn we even gestopt om even iets te drinken en chocolade koekjes te eten. Echt, als we niet zijn aangekomen dit weekend, weet ik het ook niet meer! Vanaf dit punt was het uitzicht al echt verbluffend mooi. Maar we moesten nog verder. Met het topje van de berg in het vooruitzicht leek het echt gekkenwerk, maar we gingen door. :D
Eindelijk op de top aangekomen was het nog steeds windstil. En ook wij waren er stil van. Wat een geweldig uitzicht was dat! We hebben er foto's gemaakt en zijn een klein stukje naar beneden lekker in het gras gaan liggen. Heerlijk, wat een vakantie!
De weg naar beneden zijn we ook nog meerdere malen gestopt om van het uitzicht te genieten (en om uit te rusten natuurlijk ;) )

's Avonds hebben we weer gegeten in het restaurant waar we de eerste avond ook hadden gezeten. Daar was het eten sowieso goed. Gelukkig was er nu wel plek, we waren er al op tijd.

Daarna hebben we de avond afgesloten in een pub waar een bandje optrad. We hebben ons erg goed vermaakt, maar waren toch wel moe van de dag. Drie licht verbrande koppies keerden weer terug naar de studentenflat om lekker te slapen.

MAANDAG
Maandag zouden we weer met het vliegtuig terugkeren naar Nederland. We gingen er op tijd uit, hebben onze spullen opgeruimd en hebben nog even een lekker bakkie oploskoffie met een laatste MUFFIN genuttigd. Jolene heeft ons op de bus gezet en we gingen weer terug naar huis. Het vliegtuig had weer vertraging, dus we hebben mooi nog even buiten gezeten. Het was prachtig helder weer, dus Marijke heeft de hele vlucht alleen maar door het raampje gekeken en foto's gemaakt. In Nederland aangekomen waren ook de tulpenvelden een heel mooi kleurrijk gezicht. We hebben op Schiphol ons weekend afgesloten met een hamburger en een halve liter Heineken.

Wat een weekend..!

Jacob Jan en Marijke

• 11 Mei 2009 - 14:33

Angela:

Leuk om toch de afsluiting van het weekendje te lezen. het had alleen een beetje vertraging, net ls de vliegtuigen.

• 11 Mei 2009 - 17:45

Oma:

Ik dacht al ze heeft toch geen druk weekend gehad bij mij.Maar bedankt voor het bericht van jullie groetjes je Oma