Madrid - Reisverslag uit Coslada, Spanje van Marijke of Jacob Jan Blom - WaarBenJij.nu Madrid - Reisverslag uit Coslada, Spanje van Marijke of Jacob Jan Blom - WaarBenJij.nu

Madrid

Door: Marijke, Jacob Jan en Remon

Blijf op de hoogte en volg Marijke of Jacob Jan

06 Juli 2009 | Spanje, Coslada

Eindelijk, we zijn aangekomen in Madrid! Na een vertraging van ongeveer een uur (!) zijn we gaan vliegen. Het inchecken ging heel erg snel. We zijn expres op tijd vertokken, omdat ze zeiden dat het heel druk zou zijn, maar dit viel dus allemaal erg mee.
Toen we aankwamen op Madrid stonden Diego en Luis ons al op te wachten. We gingen met de metro richting Atocha om onze spullen in een kluis te dumpen en een beetje van de stad te zien. In de metro was het erg druk, en werd Remon bijna beroofd door een gozer met een krantje. Dat was even schrikken! Toen gingen we even wat drinken, het was tenslotte best wel warm buiten. We hebben ook een dak bekeken dat volgens Diego erg mooi was. Nou ja...Prachtig. Daarna hebben we een trein gepakt om naar het stadion van Real Madrid (Bernabeu) te gaan. Na een leuke tour door het stadion kwam ook Pablo ons vergezellen. We hebben de koffers weer opgehaald en zijn doorgegaan naar het appartement van Diego, waar we ook zouden slapen. Daar hebben we lekker pizza (dr. oetker) gegeten en lasagna. De jongens aten half mee, omdat het voor hen geen etenstijd was. ´s Avonds gingen we naar het centrum van Madrid, omdat daar een Gay Pride was. Het was echt enorm druk!! Koninginnedag in Amsterdam is er niks bij! We wilden dus graag weg uit die chaos en hebben om 2 uur ´s nachts nog wat gebouwen bezichtigd in de stad.

Gister, zondag 5 juli, werden we om 11 uur wakker. We hebben een ontbijt van koekjes, droog brood en een vreemd smeersel (dat op kots lijkt)gegeten. Daarna zijn we met Diego en Luis met de trein naar de markt geweest. We hebben daar lekker een ijsje gegeten. Remon heeft een koekiemonster shirt gekocht en we hebben twee cd´s gekocht, waarvan we niet weten of het wel wat is. We hebben ons aangepast aan het spaanse schema en hebben om een uur of drie geluncht bij de salseria. Het was erg leker, we kregen een soort palet met vlees en patat en 12 verschillende soorten saus. van mild naar pittig. Na dit heerlijke maal zij we richting het koninklijk paleis gelopen. Onderweg kwamen we een parkje tegen waar we mensen zagen zitten bij een fontein. Hier hebben we even lekker gezeten en zijn opgefrist verder gegaan naar het paleis. Dit was best indrukwekkend, net een sprookjespaleis! We zijn alleen niet naar binnen gegaan. we zijn verder gegaan met de metro naar een groot park, genaamd het Retiro park. Daar hebben we lekker op een terrasje gezeten en mensen gekeken. Pablo kwam ons toen ook opzoeken. Als echte spanjaarden zijn we om half 9 vertrokken om iets te gaan eten. Om half 10 hadden we dan eindelijk iets gevonden. Een bar met Amstel Cerveza. Remon heeft inktvis gegeten en Jacob Jan en Marijke hadden een dunne runderlap. We hebben ook Spaanse omelet geproefd, dit is een omelet met aardappel, erg lekker!
Daarna hebben we nog even wat gedronken in het appartement van Diego.

Vandaag zijn we weer wakker geworden! We hebben gegeten en gedoucht, waarna we met de bus naar het vliegveld zijn gegaan. Daar hebben we onze prachtige grijze Citroen C3 met schade en kapotte hoedenplank opgehaald. De airco doet het prima en de ramen kunnen ook open.

Nu is het tijd om te vertrekken naar Valladolid en te kijken of we het hotel binnenkomen. Onderweg kunnen we luisteren naar onze cd´s, we zijn erg benieuwd!!

Adios!

Remon, Jacob Jan en Marijke

• 06 Juli 2009 - 13:24

Karin:

Dat is toevallig. Ga ik kijken of er al weer een nieuw berichtje is van jullie, zie ik nog niets. Maar voor ik uit hotmail vandaan ging kwam er een nieuw bericht. Het klinkt erg leuk, wat jullie daar al gezien hebben. Alleen erg vervelend de bijna roof ervaring in de metro. Ik ben niet jaloers op jullie maaltijden. Geniet van de resterende tijd in
    Spanje. Groetjes

• 06 Juli 2009 - 13:41

Jolene:

Wat een verhalen alweer zeg. Het klinkt goed in ieder geval. Hier in Spanbroek is het bewolkt en winderig. Het spaanse weer zal wel een stukje beter zijn. Maak veel mooie ritjes in jullie citroen. Zo zie je een land het best. :).

• 07 Juli 2009 - 10:08

Angela:

Klinkt allemaal prachtig. Wij hebben afgelopen nacht gekampeerd in de Weere. Was ook gelweldig. Vanmiddag de tent even ophalen, dan is hij hopelijk droog. Groetjes en verder veel plezier.

• 07 Juli 2009 - 20:19

Opa En Oma. :

Hallo jeugd
    Zo blijven we aardig op de hoogte van jullie reis.Dat vind ik wel leuk.Geniet er lekker van.En tot wederhoren Groetjes uit De Weere.